Nye oslolærere i Rådhuset

Nye lærere foran Rådhuset

Lærere som er ansatt i Oslo kommune for første gang inviteres hver høst til en høytidelig seremoni i Rådhuset. I går var det Ane Gilje, Guro Trygsland, Mina Solberg og Espen Braastad sin tur. I Rådhuset ble de ønsket velkommen til Norges største skolekommune av ordfører Marianne Borgen og byråd for oppvekst og kunnskap, Tone Tellevik Dahl. De fikk også høre innlegg av direktør i Utdanningsetaten, Astrid Søgnen og av tidligere Nordberg-elev Julian Søderberg, leder av elevorganisasjonen i Oslo. Her fikk de høre hvilke forventninger som møter dem som nye lærere, og det ble understreket at hver dag teller! Det var også fantastiske musikalske innslag fra elever i osloskolen. Vi ønsker våre nye lærere velkommen til osloskolen og til Nordberg skole!