Regntung, men god tur

Tur i regnvær

Ut på tur…

Torsdag i den tverrfaglige prosjektuka var 9AB på tur hele dagen. Ukas tema er «folkehelse og livsmestring».

Da vi planla turen, hadde vi ikke egentlig ønsket oss den våteste regnværsdagen i hele høst som turdag, men sånn ble det. Vi lot oss ikke stanse, men planla for en tur med mye regnvær. Regnbukser, gummistøvler og tarp/presenning sørget for at vi fikk laget noen soner som kanskje ikke ble helt tørre, men i alle fall litt mindre våte enn skogen rundt.

Og for en tur det ble! Vi er skikkelig stolte og imponerte over elevene våre! Dette er en gjeng som forbereder seg godt og tar utfordringer på strak arm. I løpet av dagen var det veldig mange blide fjes og så å si ikke noe klaging fra noen.

Elevene hadde blant annet forberedt seg ved å planlegge ekstra god turmat i mat-og-helse-timene. Det ble disket opp på bål og primuser med ostesmørbrød, fried rice, entrecote med stekte poteter, grønnsaker og bernaise, det ble stekt pannekaker, kokt lammegryte, og til dessert var det mange som koste seg med grilla marshmallows eller smores, for å nevne noe.

Vi ønsker alle en kjempefin høstferie, og håper bildene kan inspirere til friluftsliv i ferien også.

Lunsj i regnet
Et tørt øyeblikk under en presenning