«Hjelp! Jeg har en tenåring i huset»/«Forstå tenåringen»

Gjeng med ungdom sitter i solen.

Line skal snakke om grensesetting. Hvordan kan foreldre best sette grenser? Hun forteller også hvorfor det er viktig å fortsette å ha noen rammer selv på slutten av ungdomsskolen og på videregående. Line viser deg måter du kan sette grenser på – som er gode for begge parter.

Line Langaard Solberg er utdannet adjunkt og NLP-coach. Hun driver egen praksis som Tanketrener for barn og ungdom i Oslo, og her legger hun vekt på begrepet «tanketrening». Hun har lang erfaring som kursholder og foredragsholder i grunnskolen, høyskoler og universiteter. Hennes engasjement brenner for at foreldre og ungdom skal ha en god dialog, gjensidig tillit og respekt for hverandre, også gjennom den vanskelige tenåringstiden.

Lars treffer tenåringer hver dag og vet hva de trenger fra foreldrene sine. Denne kvelden skal han gjøre oss klokere på dagens generasjon tenåringer: Hvem er de, hvordan skiller de seg fra tidligere generasjoner og hva trenger de fra oss voksne?

Lars Halse Kneppe er utdannet journalist og psykolog. Han snakker med ungdom hver dag – om bekymringer, lekser, stress, psykisk helse, festing, nett og sosiale medier, vennskap, forelskelse, sex og grensesetting. Han arbeider som psykolog ved Pedagogisk-psykologisk tjeneste (PPT) og ved flere videregående skoler i Oslo. Han holder jevnlig foredrag for foreldre.

Bli med og bli både inspirert og litt klokere!

Påmeldingsfrist 12. mars 2020

Påmelding HER

Ved stor interesse kan foreldrekvelden bli flyttet til annet sted, eller sist påmeldte bli avvist.

Spørsmål kan rettes til:

Alf Bakkland