Foreldremøte for 8. trinn

sosiale medier

Torsdag 2. mai kl. 18-20 inviteres dere til foreldremøte på Nordberg skole. Dette er et temaforeldremøte, og temaet er nettvett. Dette er i tråd med skolens planer for forebyggende arbeid.

Vi har leid inn foredragsholder fra Barnevakten. Barnevakten er en fri og selvstendig stiftelse som formidler fakta og råd om barn, unge og medier. Første del av møtet vil foregå i aulaen på Kringsjå skole, deretter går vi til klasserommene på Nordberg skole. I klasserommene er det lærerne i samarbeid med klassekontaktene som står for opplegget. Her er tanken at foredraget skal være utgangspunkt for problemstillinger og drøftinger knyttet opp mot tema nettvett.

Foredraget skal bidra til at dere foreldre får mer kunnskap, ferdigheter og gode holdninger som primærforebygger mot nettmobbing, hatprat og utenforskap på nett.

Målet er at dere foreldre og ungdommene deres skal oppleve bedre digital trivsel, bevisstgjøring og god grensesetting.

Klassekontaktene har blitt/vil bli kontaktet av kontaktlærerne slik at dere sammen kan planlegge for og samarbeide om drøftingsdelen i klasserommet.

Vi oppfordrer alle til å sette av kvelden og håper å se så mange som mulig!

Velkommen!

På vegne av 8. trinn;

Hanne Bender Grønstad (avd.leder) og Trygve Bredeli (rådgiver).